domingo, 1 de abril de 2012

Vaga general 29-M


Com be sap la major part dels ciutadans espanyols, el passat dia 29 de Març els sindicats existents a Espanya, van convocar una vaga general en contra de la reforma laboral que s’ha aprovat recentment. Arran d’aquesta vaga general i com a conseqüència de diverses manifestacions produïdes arreu de tot l’Estat el sentiment que a mi em va produir tal situació fa que em vulgui expressar aquí públicament sobre el que opino d’aquesta vaga.
1-      En el cas de la legislació espanyola, un article de la Constitució explica que els ciutadans tenen dret a fer vaga. Ara bé, tot aquell que vulgui anar a treballar doncs ho ha de poder fer sense cap tipus d’impediment. Doncs bé, en el cas del 29 M en molts casos es va veure com alguns dels manifestants volien impedir que certa gent anés a treballar cosa que em sembla que posa en dubte el sistema actual de protesta.
2-      Relacionat amb el que comentava en el punt anterior, en el cas espanyol i no se si en altres països passa el mateix, hi ha un col·lectiu que no se si anomenar com a anti-sistema, perroflautas, hippies, etc. que normalment són gent que gairebé no sap el que és treballar i han viscut a costa dels seus pares tenint-ho tot, aprofita per dur a terme tot tipus d’actes vandàlics.
3-      En els últims temps tinc la sensació que els sindicats no serveixen absolutament per a res, i quan actuen ho fan perquè sinó la població en general se’ls hi tiraria a sobre i molts es borrarien creient que no serveixen de res. En el cas de la reforma laboral actual el més normal hagués estat manifestar-se abans de ser aprovada i no a l’inrevés on ja és massa tard per fer rectificar a un govern.
4-      Una altra de les coses que em sembla desproporcionades al que va succeir el passat dia 29 de març va ser que en els llocs on hi van haver manifestacions molts propietaris o treballadors de comerços que no responen a grans multinacionals ni llocs que obtenen grans beneficis, van veure com els hi pintaven els seus locals. Un cop més em sembla desproporcionat ja que a qui s’hauria de fer mal, no de forma literal, hauria de ser als que han dut a terme els diversos actes per aprovar la reforma laboral.
Imatge d'uns piquets a Barcelona
5-      Lligat a les qüestions anteriors, en el moment actual estem en una situació de crisi on gairebé tots els ajuntaments, per les causes que siguin, estan gairebé en estat de bancarrota. Al mateix temps en molts pobles i ciutats aquestes manifestacions han evidenciat situacions en les que es cremen contenidors, es xafen senyals de tràfic, etc. i llavors fa que la seva reparació costi una sèrie de diners que hauran de pagar els habitants de la localitat o municipi.
6-      Una de les altres coses que em sembla també terrible és que arran d’una vaga general com aquesta els mitjans de comunicació, un cop més van a buscar la informació sensacionalista i es centren sempre amb els actes vandàlics i no pas en explicar les raons exactes de tal manifestació.
En fi, és la meva opinió i se que hi haurà gent que estarà totalment en contra de les afirmacions que estic fent però em sentia amb la necessitat d’explicar com vaig veure que s’estava duent a terme el 29-M.

No hay comentarios:

Publicar un comentario