Ja fa uns mesos que funcionen els trens de la línia de rodalies de
Tarragona RT1 i RT2. La veritat és que a mi em donaria igual el seu funcionament
satisfactori o no, si no fos usuari residual d’alguna manera, d’aquestes dues línies,
ja que jo l’utilitzo normalment de tornada de Barcelona a Reus, per evitar
agafar un tren de Barcelona a Reus incòmode tant pel perfil de gent que l’utilitza,
com per l’estona que tarda, a més a més de parar a totes les estacions del
trajecte.
Doncs bé, des del meu punt de vista volia manifestar-me i opinar, sobre l’èxit
o no del seu funcionament i destacaré les següents qüestions que al meu
entendre passen:
La línia RT2 pel poc que jo la utilitzo sembla ser que s’utilitza molt més
que la línia RT1. Al menys aquesta és la meva sensació ja que tot i que quan
pujo al tren que fa aquest recorregut hi ha lloc, sovint hi ha gent que
pregunta si para a una o altra estació, i acostuma a estar mig ple. En canvi,
el tren que jo utilitzo que fa el recorregut Tarragona – Vila-Seca – Reus acostuma
a estar bastant buit ja que de tres vagons que s’utilitzen només acostuma a
haver-hi gent a un vagó, i la resta normalment estan buits.
Sobre el fet anterior crec que la causa esta en la poca informació o la
poca promoció que s’ha fet a la zona sobre la possibilitat de poder connectar
amb el tren varies zones de la Costa Daurada. A més a més, considero que
establir una línia connectant només Reus, Tarragona i Vila-Seca és un error, ja
que s’hauria d’estendre aquesta línia a altres poblacions o localitats properes
de la zona.
Actualment desconec si hi ha algun tipus de bitllet integrat per poder
utilitzar diferents tipus de transport, com passa a l’àrea metropolitana de
Barcelona, en que un es pot moure de forma còmoda sense tenir que dependre d’un
vehicle propi o personal. Per tant, crec que amb això evidencio que des dels
mitjans de comunicació de la zona s’ha fet poca incidència per tal de que l’ús
de la xarxa de rodalies de Tarragona tingui èxit.
També vull destacar que la línia RT2 durant l’estiu sembla que va funciona
pel fet de que hi ha molts turistes que es desplacen tant a Salou com a
Cambrils o al parc d’atraccions de Port Aventura, deduint-se d’aquest fet que
possiblement a l’hivern el nombre de passatgers disminuirà.
Finalment també voldria destacar la notícia que es va publicar el dia
17/04/2014 en el següent link: un mes després en que es manifestava que durant el primer mes de funcionament d’aquestes línies
de rodalies, la RT1 l’havien utilitzat 6.500 passatgers i la RT2 10.700
passatgers, corroborant la impressió que jo tinc al respecte.
By Burp
No hay comentarios:
Publicar un comentario