miércoles, 5 de febrero de 2014

¿Tarragona província = Treball no qualificat?

Resulta que avui dia 5 de febrer de 2014 un pot veure aquesta notícia: http://www.diaridetarragona.com/noticia.php?id=18112 , en la que es mostra com aproximadament unes 12.000 persones de la província de Tarragona han marxat a treballar fora d'aquesta província, més concretament a la resta de Catalunya, durant l'any 2013.
Font: Randstad (any 2013)
Doncs bé, jo tot i que no he anat a viure fora, si que treballo fora de la meva província, i per tant, la problemàtica de trobar feina relacionada amb la meva branca, i també que aquesta feina sigui adequada en quant a horari, tasques, i salaris, a la província de Tarragona difícilment la he trobat, i per tant, haver de marxar de la meva ciutat per a treballar uns quants quilometres fora, m'és molt habitual.
Llavors la pregunta que una persona com jo es fa, és si els polítics o agents locals estan o han fet la seva feina adequada i han fomentat el treball qualificat a la província.
Si un de vosaltres coneix una mica el que és el camp de Tarragona sabrà que en aquesta zona destaca a nivell terciari el turisme en època estival gràcies a la presència de nuclis importants com Salou, Cambrils, o el parc d'atraccions conegut popularment com a Port Aventura. A nivell d'indústria bàsicament la presència d'una important quantitat d'empreses de caràcter químic associades al que a Tarragona es coneix com a Petroquímica, a part d'això, dues centrals nuclears ubicada una al terme municipal de Vandellòs, i l'altra al terme municipal d'Ascó, i després diferents polígons industrials ubicats de forma desigual pels diversos municipis de la província.
Font: Institut d'Estadística de Catalunya
http://www.idescat.cat/mobilitat/?n=1amp;id=1&geo=prov:08
     I pel que fa al sector primari els conreus són bastant desiguals, sense que predomini un en concret, tot i que últimament la fama s'ha donat en el conreu del vi, principalment a la zona que correspon a la comarca del Priorat, però el problema és que la mala fama que té treballar en tasques agrícoles fa que no sigui un atractiu per a la gent jove. Unit a tot això anterior, com que jo no soc químic, ni tampoc m'agrada treballar en el sector turístic, i coneixements en indústria no tinc, ja que jo soc geògraf m'he tingut que buscar la vida i treballar a la ciutat de Barcelona, i el més curiós és que com que utilitzo diàriament el tren, he conegut gent que també va a treballar a la capital catalana, i aquesta gent coincideix en tenir una formació acadèmica alta, que o no troba treball a la zona de Tarragona, o en canvi, en troba però els sous són comparativament inferiors als que s'ofereixen a Barcelona ciutat.

La pregunta doncs és, en aquest cas, per què treballar a dins d'una mateixa Comunitat Autònoma, o a uns pocs quilometres de distancia és diferent?

By Burp

No hay comentarios:

Publicar un comentario