jueves, 12 de abril de 2012

Ganxet Pintxo


M’imagino que alguns dels que llegiran aquesta entrada del bloc ja sabran el que és la “ganxet pintxo” però altres no. Resulta que la ganxet pintxo ha és una ruta de tapes que s’ha fet en dues ocasions a la ciutat de Reus. Aquesta ruta va consistir en que en diferents establiments de la ciutat, bàsicament bars i restaurants, es dediquessin a preparar o a oferir una tapa elaborada com volguessin, i a partir de 2,50 euros t’entrava aquesta tapa i una cervesa.

Font: Http://http://www.ganxetpintxo.cat/
Bé, fins aquí la idea sembla esta be però a la pràctica, igual que hi haurà a la que la idea o la iniciativa li semblarà bona jo discrepo. Cal dir que les raons del perquè no he vist bé aquesta posada en marxa són les següents:
1-      En aquesta zona d’Espanya no hi ha tradició com en altres parts del país a que la gent per una banda sigui consumidora d’aquest tipus de menjars i els bars o restaurants tampoc crec que estiguin preparats per aquest tipus d’esdeveniments. Penso per exemple, en la ciutat de San Sebastian, en la ciutat de Sevilla o en la ciutat de Toledo, on la gent pot sopar de manera econòmica en llocs que estan la mar de ben preparats i on les tapes acostumen a ser suficientment contundents com també la costum de beure la beguda tradicional del lloc.
Font: Http://http://www.ganxetpintxo.cat/
2-      En segon lloc crec que no ha estat be perquè jo personalment l’únic dia que vaig fer la ruta, vaig trobar a faltar informació per part dels establiments. En el primer lloc al que vaig anar no tenien el tríptic informatiu, cosa que vaig trobar malament ja que jo al treballar fora de la ciutat amb prou feines m’havia informat creient que els bars o restaurants de la ciutat s’adaptarien a la iniciativa. Això ja em va fer anar a dos llocs més que per intuïció creia que podien oferir la ganxet pintxo i curiosament allí tampoc tenien el tríptic informatiu. Sort que en l’últim dels llocs un dels cambrers em va anomenar bastants llocs però la llàstima és que ja estava cansat per continuar.
3-      En tercer lloc, cal dir que si sumes tres tapes i tres cerveses t’has gastat 7,50 €, i no has menjat pràcticament res però si que has begut. Com que el menjar i la beguda no compensa ja que a la quarta tapa o cervesa que t’hagis begut o menjat ja pots anar el suficientment content com per no continuar.
4-      En quart lloc, s’ha parlat de que aquesta iniciativa porta beneficis a aquests establiments participants, i no ho dubto, però crec que les tapes que s’ofereixen no estan molt descompensades ja que pel que vaig experimentar jo i els comentaris d’amics o gent que conec han estat algun com: “els restaurants en teoria més bons han preparat les tapes més dolentes”, “a mi m’hagués agradat que ho haguessin fet els llocs amb més espais ja que estaves sempre molt atapeït”, etc.
Font: Http://http://www.ganxetpintxo.cat/
En fi tampoc no vull parlar més negativament, simplement vull mostrar que no m’ha agradat i que si s’hagués fet d’una altra manera crec que ara parlaria be de tal cosa. En tot cas, repeteixo que la idea ha estat bé en teoria, però a la pràctica el funcionament pel meu gust ha estat malament.

By Burp

No hay comentarios:

Publicar un comentario