lunes, 27 de febrero de 2012

Viatge a Amsterdam




Imatge del centre d'Amsterdam
Sense cap dubte si algú llegeix o sent a parlar de la ciutat d'Amsterdam (Holanda), segurament el primer que li vindrà al cap, depenent dels gustos i preferències serà: fumar, prostitució, tulipans, ajax, bicicletes, canals, tramvia, etc.. Aquests son alguns dels exemples típics d'aquesta ciutat en quant a les idees prèvies que un té, i la veritat que jo després d'haver anat de viatge aquí he de dir que en part és cert i en part no. Jo un cop he viatjat a aquesta ciutat només puc dir que tot gira entorn del turisme bàsicament.
El tramvia a Amsterdam
Entrant més a fons en el que és la ciutat, jo cal dir que quan vaig anar, el que vaig fer va ser comprar una targeta que implicava la possibilitat de poder entrar de forma gratuïta a diferents museus, espectacles, llocs, etc., i en altres la possibilitat de fer-ho per un preu més baix, com també recomanacions dels llocs on anar a dinar o sopar entre d’altres. Cal dir que d’aquesta manera és més fàcil veure llocs que d’una altra forma un no els visitaria, com va ser el cas d’una església reconvertida en un lloc que feien concerts.
A part d’aquesta qüestió, s’ha de dir que a Amsterdam veus contínuament la gent passejar-se amb bicicleta, existint carril bici a gairebé tots els carrers tant si són petits o grans, i això és així, perquè des del meu punt de vista, és una ciutat on pràcticament no hi ha pendents, sinó que és una ciutat plana, cosa que facilita no fer esforços al damunt d’una bicicleta.
Imatge del típic canal d'Amsterdam
L’altre punt interessant és el fet de poder viatjar en tramvia, això si, a la que et descuides pots acabar ben lluny del centre com em va passar a mi, ja que volia anar a una destinació i per error vaig acabar en un barri residencial de la ciutat, mentre plovia bastant fort. Si, també es tracta d’una ciutat on el més normal és que plogui, jo com que la vaig visitar en plena Setmana Santa lògicament més d’un dia vaig acabar ben xop.
Imatge des d'una barca a Amsterdam
Després com he dit abans també, és tracta d’una ciutat liberal, on a cada pocs metres veus un bar o restaurant amb la bandereta que representa la homosexualitat, això si, si no et va aquest rollo com a mi, tampoc hi ha cap problema. S’ha de dir que un turista també pot gaudir dels coffee shops, on un fins fa ben poc podia fumar certa substancia que en altres llocs esta prohibida. Un altra lloc interessant és el famós barri vermell, on els més sortits poden utilitzar els serveis de les prostitutes, això si, tot legal, vaja pel que m’han dit, ja que jo tampoc ho vaig provar.
Finalment i per acabar, volia citar que en la ciutat d’Amsterdam un pot passejar-se pels carrers però també ho pot fer mitjançant els passejos en barca pels canals. S’ha de dir que com que els preus de les vivendes, igual que en altres ciutats europees en els últims anys han anat pujant, s’ha de destacar el fet de que hi ha certa part de la població que viu en barques que estan anclades en aquests canals.

By Burp

No hay comentarios:

Publicar un comentario